Povestea disltileriei Dewar

Ultima actualizare in 19 august, 2020 la 01:32 pm

Timp de citit: 4 minute

Tommy Dewar s-a născut în Perth, în 1864 și a fost unul dintre cele mai importante personaje în evoluția Scotch-ului, în anii 1800. Așa cum sugerează și numele, Tommy Dewar a fost fiul lui John Dewar, fondatorul companiei John Dewar și Fii (en. John Dewar & Sons).

Whisky Heroes: Tommy Dewar | Scotch Whisky

ÎNCEPUTURILE AFACERII

Tommy a început pentru prima dată să lucreze în afacerile tatălui său în 1881. Pe atunci era sub conducerea fratelui său mai mare, John. A fost făcut partener și s-a dovedit a fi un lider impresionant. Tommy avea multă personalitate pentru a face față acestui job.

În 1888 a fost trimis la Londra pentru a îmbunătăți vânzările companiei Dewar din Capitală. Atunci a fost momentul în care Tommy Dewar a cunoscut un mare succes, în ciuda faptului că primele sale afaceri în Capitală nu au decurs foarte bine. Tommy și-a transformat atunci „nenorocirea” în oportunitate și și-a vândut în curând amestecurile (blended whisky) către unele dintre cele mai bune restaurante din Londra – lucru ce avea să-i aducă succesul în industrie.

Dewars Distillery | Highland tours from edinburgh, Day tours ...

În termen de 5 ani își vânduse produsele în Savoy (hotel de lux). În cele din urmă el a devenit chiar unul dintre cei mai lungi oaspeți cu ședere, ocupând un apartament din 1904 până în 1930 la acest hotel.

TOMMY DEWAR – REGELE DEZVOLTĂRII IDEILOR

Tommy Dewar nu era nimic, dacă nu un om cu idei. A jucat un rol important pentru a face din Dewar unul dintre cele mai vândute mărci de whisky atât în ​​timpul vieții sale, cât și astăzi. Avea o minte ascuțită pentru marketing și era dornic să încerce lucruri noi pentru a-și promova produsul – lucru care nu a fost decât în beneficiul său.

Pentru a capta atenția atât a mulțimii, cât și a presei de la Brewer’s Show din Birmingham, Tommy a angajat un bărbat îmbracat în kilt, care să cânte la cimpoi pentru a atrage atenția asupra afacerii lui. Dacă asta nu atrăgea atenția, atunci nimic nu ar fi făcut-o, credea el. Și, a avut dreptate, pentru că ideea sa a funcționat.

Aberfeldy Distillery - Whisky.com

Totuși, modul său inedit de promovare nu s-a oprit acolo. Tommy a continuat să proiecteze un anunț complet luminat de 68 de metri în Londra care conținea un Highlander (bărbat îmbracat în costum tradițional scoțian) care turna un pahar de Dewar. Planurile sale s-au dovedit a fi reușite. Dewar a devenit unul dintre cele mai vândute mărci atât în Marea Britanie, precum și în întreaga lume.

INFLUENȚA INTERNAȚIONALĂ

Tommy Dewar și-a dus cunoștințele de afaceri chiar în întreaga lume, călătorind timp de doi ani non-stop, vizitând țări precum Africa de Sud și America pentru a-și face brandul internațional. A fost priceput și deștept în ceea ce privește dezvoltarea brandului internațional și a tot cunoscut oameni pe parcurs, care să îl ajute în dezvoltarea business-ului și chiar și la  înființarea unui birou Dewar în New York.

Dewar's: A True Guide to Scotch – Chapter 10: Tommy Dewar - YouTube

În scurt timp a reușit în misiunea sa, iar Dewar a devenit cea mai mare companie care vindea Scotch în America, titlu pe care îl deține până în prezent. De asemenea, Tommy a avut un mare succes și în afara călătoriilor sale de promovoare a whisky-ului și chiar a lansat o carte intitulată „A Ramble Round the Globe” care a documentat călătoria sa.

LEGĂTURI POLITICE

Pe lângă faptul că Tommy Dewar avea legături foarte bune în plan de afaceri, acesta avea și cunoștințe politice deloc de neglijat. A reușit să strângă printre prietenii săi nume precum Prințul de Wales și Thomas Lipton, faimos pentru ceaiul său. Tommy Dewar nu a fost doar un bun om de afaceri, ci și un om extrem de preocupat de politică.

În 1900, a fost ales Consilier în corpul electoral al Sf. Gheorghe, unde a rămas șase ani. La fel de bine, acesta a fost denumit cavaler în 1902 și a mai apoi baron în 1919, obținând rangul de pair în Casa Lorzilor.

FUZIUNEA AFACERILOR ȘI DESCHIDEREA DISTILERIILOR

Compania Dewars a prosperat sub conducerea lui Tommy și a fratelui său John, iar în 1915 și-au fuzionat compania cu James Buchanan. Totodată, de-a lungul anilor, Tommy and John au reușit să strângă și câteva distilerii sub numele Dewar. Ei au deschis Aberfeldy Distillery în 1898, lângă orașul natal al tatălui lor.

Watch A Whisky Tale | The Story of Tommy Dewar | GQ Video | CNE

După acest pas, au „absorbit” și alte câteva distilerii, dintre care majoritatea există și în zilele noastre. Acestea includ Glen Ord, Aultmore, Parkmore, Benrinnes, Old Pulteney și Royal Lochnagar. La zece ani de la fuziunea lor inițială cu James Buchanan, Dewars a fost cumpărată de Distillers Company Ltd, compania pe care o cunoaștem astăzi drept Diageo.

Acesta nu a fost însă sfârșitul pentru Tommy, întrucât a rămas la bord pentru DCL în următorii cinci ani, până la moartea sa în 1930.

Cea mai bună parte în istoria acestui brand rămâne, bineînțeles, producerea produselor. Dewar rămâne unul dintre cele mai apreciate whisky-uri la nivel global, gustul și calitatea acestuia fiind recunoscute de majoritatea consumatorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *