Ultima actualizare in 19 august, 2020 la 12:14 pm
Timp de citit: 4 minuteDin vremea dinastiei Goryeo, până în prezent, soju a fost și este una dintre cele mai populare băuturi alcoolice de pe glob. De-a lungul istoriei sale, schimbările în materie de ingrediente și rețete au devenit diferite în funcție regiunile din Coreea în care era produs.
Caracteristicile soju-ului tradițional sunt diferite față de versiunile comercializate ce sunt produse în masă și, totodată, particularitățile sojului pe care le are fiecare regiune se resimt în gustul acestuia.
Există două moduri diferite de producere a sojului – modul tradițional și cel modern. Metoda tradițională de producere a sojului include procesul de distilare unic pentru fermentarea boabelor de orez. Această procedură de fermentare include spălarea, uscarea și zdrobirea boabelor și amestecarea acestora cu apă. Apoi, este filtrat, fermentat și amestecat cu orez fiert tare, care urmează a fi pus într-un recipient special unde trebuie să stea timp de 15 zile.
Întrucât această procedură de distilare tradițională necesită mult timp și investiții monetare mari, multe dintre mărcile de soju de astăzi preferă metoda modernă de a produce băutura: diluarea etanolului. Producătorii cumpără etanolul în cantități industriale, îl diluează cu apă și fortifică îndulcitorii. Această modalitate de producție de soju solicită un timp de câteva ore și un sprijin financiar modest, care permite furnizorilor de soju să producă soju în masă, la un preț ieftin.
Despre soju tradițional:
Soju tradițional din Seul și din provincia Gyeonggi oferă eleganță și exclusivitate. Datorită locațiilor lor geografice, fabricile de bere din Seul și provincia Gyeonggi au distribuit băuturi direct familiei regale și nobililor.
Astfel, calitatea sojului a fost obligatorie pentru producători, ceea ce a dus la accesibilitatea îngrădită a oamenilor obișnuiți. Respectând valorile confuciene, nobilii tânjeau după cele mai fine și bine produse soju.
Vorbind puțin mai devreme despre cum soju diferă în funcție de regiunea în care este produs, trebuie să specificăm că soju din provincia Chungcheong este cel mai bine cunoscut prin procentul ridicat de alcool pe care îl are.
Pentru a acoperi amărăciunea alcoolului, berarii au adăugat arome de flori băutură – frunze de lotus în yeonyupju, frunze de azaleă în dugyeonju și tulpini de crizantemă în baekilju. De asemenea, sogokju din Hansan își poartă numele de soju stricat (anjungbangui-sul), datorită gustului său dulce adus de taffy-ul fortificat din stupi de albine.
Provincia Gyeongsang se mândrește cu proeminența soju-ului lor tradițional. Cel mai cunoscut soju tradițional dintre toate, Andong-soju, produs de familia Kim din districtul Andong – are propria rețetă de soju. Procesele de fermentare și filtrare care durează mai mult timp decât orice altă băutură alcoolică din Coreea, întețesc aroma plăcută a sojului din Gyeongsang. Andong-soju are un procent puternic de alcool, 45%, care a strâns un număr semnificativ de devotați dincolo de provincia Gyeongsang.
În plus, gyodongbupju din districtul Gyeongju este produs de o altă familie cunoscută din Coreea – familia Choi din districtul Gyeongju. Acest tip de soju este renumit pentru complexitatea sa și procesul de distilare de 100 de zile. Spre deosebire de soju-ul modern, pur și simplu diluat cu apă și etanol, soju-ul tradițional are propriile valori clasice care poartă rețete exclusive și istorie.
8 lucruri pe care trebuie să le știi despre Soju modern:
Soju este băutura nr. 1 în Coreea de Sud și niciun brand nu este mai popular decât Jinro. Lansat în 1924, Jinro este cel mai vândut brand de soju din țară – și băutura alcoolică top-seller din lume. Unii chiar spun că Jinro este cauza culturii corecte și bine documentate a Coreei.
Conform International Wine and Spirits Research (IWSR), care se clasează anual cele mai bune băuturi spirtoase din lume, Jinro este cea mai populară băutură alcoolică de pe planetă. Vinde mai mult soju decât al doilea și al treilea brand de soju împreună și deține poziția de top din 2002.
Partea cea mai bună la soju? Îl poți da shot, îl poți bea liniștit (savura în voie) sau îl poți folosi ca bază pentru cocktail-uri. Este perfect oricum l-ai încerca. Jinro Soju este băutură alcoolică asemănătoare cu vodca.
Iar pentru cei ce nu sunt mari fani vodka, trebuie să știți că nu este la fel de puternic, iar pe lângă asta, vine și în variante fructate – mult mai ușor de consumat. Jinro Soju poate avea 16% alcool, 25% alcool sau variantele fructate (grapefruit, strugure, prună) 13% alcool. Această băutură este băutura de bază în cultura coreeană fiind nelipsită de la mesele acestora.
Jinro Soju se face folosind orez, orz și tapioca. Deși acest amestec de amidon nu este neobișnuit în ziua de azi, soju a fost obținut inițial folosind doar orez. Jinro și alți alți producători și-au schimbat stilul atunci când guvernul coreean a interzis orezul pentru producția de soju. (În funcție de sursă, această interdicție a fost instituită fie în 1965, în timpul unei crize de orez, în anii 1950 în timpul războiului din Coreea, fie în 1910, când Japonia a anexat Coreea.)
Produs după metoda tradițională sau cea modernă, oricum ar fi, Soju este delicios și merită încercat cu siguranță. Așa că, dacă vrei să te simți precum personajele din dramele coreene, care la finalul unei zile de muncă grea beau soju pentru a se relaxa sau dacă ești pur și simplu curios de gustul acestuia, te anunțăm că îl găsești pe www.alcooldiscount.ro gata întotdeauna pentru tine.